3/5/20

Ven y mira (Anna Huskowska)


Anna Huskowska (1922-1989). Un nombre, un par de fechas: todo cuanto sé de esta artista polaca. Bueno, una cosa más: pintó preciosos carteles de películas.

Muerte de un ciclista (1955), de Juan Antonio Bardem.

Un condamné à mort s'est échappé 
o Le vent souffle où il veut (1956),

Kam cert nemuze (1960),
de Zdenek Podskalský.

 Édes Anna (1958), de Zoltán Féabri.

L'idiot (1946), de Georges Lampin.

Dumbo (1941), de Ben Sharpsteen, 
Samuel Armstrong, Norman Ferguson, 
Wilfred Jackson, Jack Kinney, Bill Roberts
y John Elliotte.

Le dossier noir (1955), de André Cayatte.

Hrátky s certem (1957), de Josef Mach.

Difendo il mio amore (1956), de   Giulio Macchi y
(sin acreditar) Vincent Sherman.

Priklyucheniya Buratino (1960), 
de Dmitri Babichenko, Ivan Ivanov-Vano.

Codine (1963), 
de Henri Colpi.

Licze na wasze grzechy (1964), 
de Jerzy Zarzycki.

Orfeu negro (1959), de Marcel Camus.

María Candelaria (1944), de
Emilio Indio Fernández.

Middle of the Night (1959), 
de Delbert Mann.

Papa, maman, ma femme et moi... (1955),
de  Jean-Paul Le Chanois.

Starozhil (1962), de Iskander Khamrayev.

Závrat (1963),
de Karel Kachyna.

Sången om den eldröda blomman (1956), 
de Gustaf Molander.

Zwei Mütter (1957), de Frank Beyer.

Tudja zemlja (1957), de Joze Gale.

X-25 javlja (1960), de Frantisek Cap.

Zpívající pudrenka (1960), de Milan Vosmik.

Secrets d'alcôve (1954), de Henri Decoin,
Jean Delannoy, Gianni Franciolini y
Ralph Habib.

Nosotros dos (1959), de Emilio Indio Fernández.

3 comentarios:

  1. Preciosos carteles!!!.
    Como siempre es un placer seguirte y saber que sigues aquí.
    Y lo más importante ...que estáis
    Saludos para Ángeles

    ResponderEliminar
  2. Qué bien que estés tú también y que vengas por aquí.
    Saludos de Ángeles.

    ResponderEliminar
  3. Just hours after he posted an example of the Direct CNC map on his new web site, he had orders for nine more! With the design and tool pathing done, he or Jeremy can now just load a new new} piece of material and let the ShopBot create the art work while they have a tendency to different elements of their business. Starting with a ½” straight bit, the areas around the islands were pocketed away. Final details around the docks and in between the neighborhoods were finished up with an 1/8” finish mill bit. Doing the pocketing with successively smaller bits decreased production time while still creating the specified detail.

    ResponderEliminar